Vies, klam en warm - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Marloes en Daphne - WaarBenJij.nu Vies, klam en warm - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Marloes en Daphne - WaarBenJij.nu

Vies, klam en warm

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Daphne

07 Oktober 2012 | Kameroen, Buéa

Hier zijn we dan: in Kameroen!
Vrijdag hebben we een prima vlucht gehad en na 6,5 uur vliegen landden we op Douala airport! Daar stond Mieke op ons te wachten.
Zij heeft ons naar het hostel gebracht in Douala waar we tot zondag zouden blijven.
Het was een kamer met 2 een persoonsbedjes die eigenlijk rijp waren voor de sloop :)
Wel hadden we een douche op de kamer, echt heerlijk dat stromend water. Het was koud water maar het is hier erg heet en ontzettend vochtig dus daar konden we wel aan wennen. De wc daarentegen was aan het eind van de gang maar goed... we blijven hier maar 2 nachten.
Zaterdag een tour door Douala gehad. Naar een lokale markt geweest: helemaal volgestouwd met mensen en kraampjes. Echt 1 grote ongeorganiseerde, stinkende chaos! Erg indrukwekkend en door en door Afrikaans. Wij waren dan ook de enige blanken.
Zondag (vandaag) vertrokken richting Buea, onze eindbestemming. Na 1,5 uur over slechte wegen te hebben gehobbeld kwamen we aan in Buea. Aan de voet van de Mount Cameroon ligt het ziekenhuis waar we zullen gaan werken. We verblijven ook op het terrein van het ziekenhuis. Onze kamer bestaat uit een 2-persoonbed, 2 stoelen, een soort van "kledingkastje" en een badkamer, jazeker we hebben een badkamer inclusief wc en douche! Het enige nadeel: we hebben geen stromend water dus die douche is voor de sier en de wc moet doorgespoeld worden met een emmer water. Hebben ze ons blij gemaakt met een dooie mus!
We hebben onze creativiteit los gelaten op de klamboe. Er zijn geen spijkers, haakjes of iets waar we hem aan kunnen bevestigen dus dan onze beste vriend maar uit de koffer halen: DUKTAPE! Of we de klamboe ooit weer van de muur krijgen is de vraag maar voor nu zijn wij in ieder geval beschermd tegen de malariamug.
We waren daarna wel benieuwd naar ons uitzicht dus deden we het gordijn aan de kant. Stonden we daar meteen even oog in oog met een gekko! Gordijn weer dicht en net doen of we niks gezien hebben. Waar hij nu is, is nog steeds een raadsel.
Morgen om half 8 begint onze 1ste werkdag met een gebedje met alle werknemers en worden we voorgesteld aan iedereen! Daarna hebben we een kort gesprekje met de hoofdzuster om onze verwachtingen en werkdagen en dergelijken te bespreken.
We zijn erg benieuwd!
Voor nu laten we het hierbij.
We hebben ondertussen een Kameroeneze simkaart. We kunnen hier al wel smsjes op ontvangen maar nog niet op gebeld worden (morgen eerst maar eens op pad voor beltegoed, dat is wel zo makkelijk!)
Ons nummer is 00237 91602963
We gaan proberen een paar foto's te plaatsen. Lukt dit niet dan houden jullie die nog tegoed!
Tot de volgende keer..
Groetjes en liefs uit een warm en klam Kameroen!

• 07 Oktober 2012 - 21:14

Marleen:

Hoi Daphne en Marloes,

Wat gaaf dat jullie daar zitten!! En nu al weer veel mee gemaakt!
    Heeel veel plezier en succes morgen!! Ben benieuwd hoe het werken daar gaat bevallen.

Lfs marleen

• 07 Oktober 2012 - 21:29

Ilse:

Oooh, helemaal blij, een berichtje van jullie Kameroen!!

Erg leuk om jullie verhalen weer te lezen. Het lijkt net weer die tijd dat jullie in Namibië zaten, alleen ben ik op zondag nog geen pakketjes voor jullie aan maken ;-)

Wat hebben jullie toch alweer veel meegemaakt. Geweldig! Ik wil jullie daar wel eens zien lopen, twee boeren in Kameroen.
    Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal blij waren met een douche, maar toch jammer dat er geen water uit komt. Ach, staat wel leuk voor de sier of niet?

Hier was het vandaag ook een mooie dag, zon en lekker weer. Natuurlijk geen 28 graden en klam, maar in ieder geval hadden we geen regen. Vannacht wordt het wel koud, dus ik kruip lekker diep onder m'n dekbed!

Heel veel succes morgen met jullie 1e werkdag. Ben zeer benieuwd hoe jullie dit gaat bevallen en wat jullie allemaal moeten doen.
    Pas goed op elkaar en ik hoop snel weer iets van jullie te lezen.

Veel liefs,
    Ilse

PS. Mel; Britt mist haar tante al heel erg. Hierbij een dikke knuffel van haar voor jou!! XXX

• 07 Oktober 2012 - 21:39

Marije:

Ooohh wat fijn!.. nu al een update! Hopelijk volgen er nog vele!

Heel veel succes en plezier!

Liefs Marije

• 07 Oktober 2012 - 21:47

Ruben:

Hoi!!!

MEL?? Heb je al een paar goede voetballers gezien?

Hoe is het eten daar?? Moeten jullie zelf koken?

Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's!
    Zodat Brittje haar tante toch nog even kan zien.

Heel veel succes daar in de rimboe! En succes met jullie 1ste werkdag!

Groet xx,

Ruben

xxxjes Brittje!

• 07 Oktober 2012 - 23:13

Romy:

WHAT!!! Geen kuiltje in de grond haha ;p Succes morgen!!

• 08 Oktober 2012 - 09:30

Marit:

Heee, het eerste verhaal al op de site! Leuk!!
    Fijn dat jullie een Goeie reis hebben gehad! Gelukkig hebben jullie een soort van badkamer! In ieder geval niet buiten in een gat....

Veel succes vandaag met jullie eerste werkdag!
    Liefs Marit

• 08 Oktober 2012 - 09:41

Mim:

Hoi meiden,

Wat fijn, nu al een update van jullie reis !!
    En wat hebben jullie toch alweer allemaal meegemaakt!!

Ik ben erg benieuwd hoe het in het ziekenhuis zal gaan!

Hoop snel weer van jullie te horen!

Groetjes en XXXXXXXX mim

• 08 Oktober 2012 - 17:26

Jolijn:

Haha nou echt een verhaal om jaloers op te worden haha. Nee ondanks de warmte en de vieze meuk, klinkt het alsnog super! Nou ik ga zo maar gebruik maken van mijn wc met automatische doorspoelfunctie en een douche die wel werkt haha. Super veel plezier daar!!!

Dikke kus

• 08 Oktober 2012 - 19:03

Sophie & Michel:

Ha dames,

fijn om te lezen dat bij jullie alles goed gaat! Jullie worden al echte afrikanen!
    (komen we volgend jaar al in Grenzeloos Verliefd of Overwacht Bezoek?)

Hopelijk is jullie eerste werkdag goed bevallen.
    Veel plezier daar!

Ps: Jouw douche is goddelijk Mel, kom er net onder vandaan! ;)

• 08 Oktober 2012 - 19:43

Ilse:

Ik denk dat wij (Soof en ik) volgend jaar in Onverwacht Bezoek komen!!
    Dan gaan we onze sis opzoeken die in Afrika is blijven plakken na haar vrijwilligerswerk ;-)

Hoe is jullie eerste werkdag gegaan? Veel indrukken zeker.

Tot horens!

XXX Ilse

• 08 Oktober 2012 - 20:16

Moniek Steenbeeke:

Gaaf om te lezen! Ben jaloers..
    Hoe is het in het ziekenhuis?
    Nouja, geniet ervan! Voor je het weet is het weer voorbij..
    Ik zal jullie site in de gaten houden en ik zie je vanzelf weer op het werk daphne ;)

• 08 Oktober 2012 - 20:35

Romy En Pap:

Hey meiden! Al gewent aan alles daarginde? Hoe was de eerste werkdag?? Nu bij pa en strx naar mijn tijdelijke huisje om een lekkere warme douche te nemen! We wachten op een nieuwe update en een paar fototjes. Haha groetjes Romy en Pap!! (En pootjes van Dicky en Rosie) ;p

• 09 Oktober 2012 - 11:14

Monique:

Ha Daph en Mel!!
    Wat super gaaf dat jullie al weer in Afrika zitten. Deze ronde wel met een iets serieuzer doel, begrijp ik ;)
    Deze ronde met jullie tweeën, geen derde 'wijze' die jullie uit elkaar kan halen als het nodig is.. Haha!
    En als ik het goed begrijp zitten jullie er deze keer wel iets Afrikaanser bij: geen stromend water, malariamuggen, geen poolhouse.. 8-| Dat zal vast even wennen zijn!
    Ik wens jullie een hele toffe tijd, en jullie kennende komt dat goed!!
    Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen en vooral FOTO'S, zal de site goed in de gaten houden!!!

Liefs, Monique.

• 09 Oktober 2012 - 15:03

Pip:

Hallo dames,
    Vanmorgen tijdens het gebed het licht gezien???
    Is het indrukwekkender dan in Namibie.
    Weet zeker dat jullie er een geweldige tijd van maken!
    Veel succes.
    XXXXPip

• 09 Oktober 2012 - 15:15

Sabine:

Hoi Daphne en marloes,wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad,en wat leuk dat we jullie een beetje kunnen volgen.
    Ben benieuwd naar jullie eerste werkdag,en wat jullie allemaal hebben gedaan,is het eten lekker en.......nog veel meer
    Hopelijk lezen we het hier allemaal,groetjes uit een herfstachtig almelo
    Sabine

• 10 Oktober 2012 - 17:27

Ans En Paulien:

Hallo Marloes,
    Het einde van de werkdag is in zicht, dus een berichtje voor jou. Leuk reisverslag!! Hopelijk ben je een beetje gewend en nog niet door de voorraad duktape! Houd je taai en probeer ook te genieten.
    Lieve groetjes van ons.
    Ans (Tuenter) en Paulien.

• 12 Oktober 2012 - 20:38

Wijhe:

Heeyy Lady's uit Neede

hoe gaat het daar,
    indrukwekkend?
    Hoe is het op de werkvloer, heb je al bijzondere dingen meegemaakt?
    en de hygiene???brrr enge beestjes??
    Missen jullie de vette hap hiet al?
    hoe is het weer?
    hier regen regen en nog eens regen.
    In Wijhe alles oke,we gaan over 2 weken naar Neede voor de borrel.
    Geniet ervan,veel plezier ,
    zijn er spetters een leuke Afrikaan??

liefs en dikke knuffel uit Wijhe